Nog maar een paar dagen! Fjällräven Polar - 3-4-2014

3 april 2014 - Doesburg, Nederland

God kväll!

PANIEKPANIEKPANIEK - De site; http://www.fjallravenpolar.com is gisteren ge-update. En wat stond daar? Keb kleding voor DITT avontuur! Want Keb, een kledinglijn van Fjällräven, is hartstikke mooi, maar in deze jassen heb ik een XS, terwijl ik een S als maat doorgegeven heb. Zou dat betekenen dat alles veel te groot zou zijn? Dat zou er niet uit zien, voor het oog van alle camera's. Bovendien; mochten we kleding mogen houden, dan trek je dit minder snel aan.. Deze verandering was ook de andere deelnemers niet ontgaan. Een grote discussie ontstond weer op de app, maar Tuija (Finland) wist ons gerust te stellen. Pfoe. Later kregen we van Andreas, de Fjällräven-man, te horen dat we een Eco Tour Jacket krijgen, in de kleur blauw (http://www.fjallraven.com/eco-tour-jacket-women), dus niet de Keb-lijn. Ook dit was namelijk bij sommige (vrouwelijke) deelnemers een puntje van zorg. Twee dames wilden zwart en een paar anderen blauw. Blauw staat immers beter bij de ogen! Het is dus gelukkig blauw geworden; Bieke en ik hebben allebei blauwe ogen, dus team Benelux zal er goed uitzien! Oja - 'DITT' betekent 'jouw' in het Zweeds..... Het ging dus over kleding voor -jouw avontuur- en niet voor -dit avontuur-.

We zijn weer een aantal dagen verder, de chaos is wat minder geworden en mijn in te pakken tas wordt voller en voller. Zó vol, dat ik me afvraag of de andere helft van de spullen er nog wel in kan. Nu is ook niet álles noodzakelijk wat ik heb ingepakt; een rendiertje, wat chocolade, snoep-kersjes en een opblaasbare strandbal zouden eventueel thuis kunnen blijven. Of een leesboek. Of mijn vliegangstboek. Of ik moet op zoek naar een iets grotere en lichtere tas.

Vandaag ben ik met mama Doetinchem in geweest. We hebben de laatste spulletjes gekocht en ik heb me ervan kunnen weerhouden om een 3e camera (een wegwerpdingetje) mee te nemen. Zoals papa zegt; je moet niet de hele reis vanachter een lens bekijken! Deze heb ik dus maar laten liggen. Wél kwam ik toevallig een waterdicht hoesje tegen voor mijn telefoon. Ik laat mijn telefoon nog wel eens vallen, dus het zal geen overbodige luxe zijn. Van een SD-kaart, batterijen, tot aan een mini-deo en teddy-care wasdoekjes - volgens mij heb ik alles nu.

Een nadeel van weinig mee kunnen en mogen meenemen is dat het veel moeilijk wordt wat dan wél mee te nemen. Welke kleur sokken? Welk shirtje? Welke broek moet ik onderweg aan? Wordt het mijn Fjällräven-outdoor broek (makkelijk voor in het vliegtuig) of een spijkerbroek (beter voor het feest, op de laatste dag!)? Kortom, veel om nog over na te denken.

Wat ook niet mag ontbreken in onze uitrusting is een vlag. Met deze tocht mag ik ons vaderland vertegenwoordigen, dus hiervoor zal ik wat moois meenemen. Foto is bijgevoegd!

DSC_0444

Straks even verder met inpakken, en morgen begint in-pak-dag-6 volgens mij.

God natt!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Jos en marjo:
    3 april 2014
    manon,het wordt nu wel spannend of niet? maar wij zullen jou verslagen over de reis met veel interesse volgen.geniet van al het mooie wat je ziet.en wij wensen jou veel succes en plezier.geniet er van.gr.marjo en jos.
  2. Lidian en Bernd:
    3 april 2014
    Het komt nu heel dichtbij. Leuk, dat je ons deelgenoot maakt door jouw reisverhalen.Zo kunnen we het avontuur meebeleven. Wel belangrijk dat het geen "must" wordt om steeds tijd te moeten vrijmaken voor jouw blog. Geniet vooral van alles en iedereen om je heen! Good luck!
  3. René Zuurman:
    4 april 2014
    Ontspan nog maar even in het laatste weekend voor...... Succes ! Wou dat ik met je mee kon, maar heb helaas andere verplichtingen. Ik blijf je volgen. Tot later. Toi toi toi. X